Aktuality
9.10.2020
Ve čtvrtek 8. října proběhla v rakovnickém areálu společnosti Elektro - Viola pravidelná každoroční prezentační akce společnosti ELKO EP, kterou navštívilo sto tři zástupců elektromontážních firem.
Reklamační podmínky
Tento reklamační řád slouží pro provádění reklamačního řízení.Obecně se reklamace řídí obchodním zákoníkem v platném znění.
1. Identifikace a evidence reklamací
Každá reklamace je jednoznačně určena číslem reklamace (uvedeného na reklamačním formuláři), které má strukturu udávanou programem MyWAC. Evidenci pasivních reklamací představuje reklamační formulář pasivní vyplnění kupujícím a reklamačním technikem programem MyWAC. Evidenci aktivních reklamací představuje reklamační formulář aktivní vyplnění reklamačním technikem programem MyWAC.
2. Reklamace přijaté (pasivní)
Pasivní reklamace představují reklamace prodaného zboží odběrateli, pokud vykazuje neshodu s kupní smlouvou nebo vadu. Reklamace pasivní se řídí reklamačním řádem pasivním uvedeným níže.
2.1 Reklamační řád
čl.1 - Obecná ustanovení
(1) Reklamační řád vychází z ustanovení zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších novel a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších novel.
(2) Působnost tohoto reklamačního řádu se vztahuje pouze na věci (dále jen „zboží“), které byly zakoupeny u společnosti ELEKTRO VIOLA s.r.o., (dále jen “prodávající”) a jejich reklamace byla uplatněna s dodržením záručních podmínek uvedených v čl. 2 tohoto řádu. Zakoupeným zbožím se rozumí takové zboží, ke kterému kupující nabyl vlastnická práva. Kupující nabývá vlastnická práva ke zboží až po úplném zaplacení ceny prodávajícímu.
(3) Při nákupu zboží z velkoobchodu prodávajícího slouží jako záruční doklad příslušná faktura, pokud se nejedná o zboží ke kterému je navíc vydán záruční list. Seznam zboží, ke kterému je vyžadován záruční list při uplatnění práv z odpovědnosti za vady u prodávajícího (dále jen „reklamace“) určuje dodatek č.1, který je součástí tohoto řádu.
(4) Při nákupu zboží z maloobchodu prodávajícího slouží jako záruční doklad příslušná prodejka, pokud se nejedná o zboží, ke kterému je navíc vydán záruční list. Seznam zboží, ke kterému je vyžadován záruční list při reklamaci určuje dodatek č.1, který je součástí tohoto řádu.
(5) Souhlas se záručními podmínkami a předání zboží potvrzuje kupující podpisem příslušného dokladu. Tímto podpisem zároveň potvrzuje, že prodávané zboží je při předání shodné s kupní smlouvou tj. je bez vad a že byl seznámen se správným užíváním zboží, které vyžaduje zvláštní pravidla např. užívání zboží je upraveno návodem či technickou normou.
(6) Okamžikem předání zboží kupujícímu začíná běžet záruční doba.V případě, že zboží do provozu má uvést subjekt určený kupujícím, začne záruční doba běžet za podmínek uvedených v §621 zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších novel.
čl.2 - Záruční podmínky
(1) Zboží, které trpí vadami musí být reklamováno v stanovené záruční době, jinak právo na reklamaci zaniká. Záruční doba je 24 měsíců (vyjma zboží vyrobeného před 1.1.2003 a nespotřebního zboží), pokud v záručním listě, na obalu nebo návodu k prodávanému zboží není vyznačena záruční doba delší. Prodloužení záruční doby se může týkat i jen některé součástky prodávaného zboží.
(2) K uplatnění práva na reklamaci je obecně nutné předložit reklamované zboží, záruční doklad a případně záruční list, pokud byl vydán. Specifické reklamace určitého zboží upravuje čl.3 odst.2 tohoto řádu.
(3) Vady na zboží, které vznikly neodbornou montáží nebo jiným neodborným uvedením věci do provozu, lze reklamovat, pokud tato montáž nebo uvedení do provozu byly sjednány a provedeny prodávajícím nebo jinou osobou na odpovědnost prodávajícího.
(4) Vady na zboží, které vznikly obvyklým používáním tj. opotřebením nelze reklamovat.
(5) Vady na zboží, které vznikly v důsledku jiné přepravy do místa kupujícího než dopravou zajištěnou prodávajícím nelze reklamovat.
(6) Vady na zboží vzniklé v důsledku živelných událostí nelze reklamovat.
(7) Zboží musí být používáno v podmínkách, ke kterým je určeno tj. v podmínkách, které odpovídají svou teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy povaze zboží.
(8) Zboží musí být používáno v souladu s podmínkami uvedenými v dokumentaci nebo v souladu se všeobecnými zásadami.
(9) U zboží, které bylo prodáno se slevou kvůli vadám (jež nebrání užívání zboží k určenému účelu) se záruka nevztahuje na vady, pro které byla nižší cena sjednána se souhlasem kupujícího.
(10) U zboží, které bylo prodáno se slevou kvůli opotřebení, se záruka nevztahuje na vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, které mělo zboží v okamžiku předání kupujícím.
čl.3 - Způsob provedení reklamace
(1) Reklamace bude uznána jen v případě, splňuje-li záruční podmínky stanovené v čl.2 tohoto řádu.
(2) Reklamace se uplatňuje v místě provozovny prodávajícího, je-li však v záručním listě uveden jiný subjekt určený k opravě např. autorizované servisní středisko, uplatní kupující veškerá práva z odpovědnosti prodávajícího za vady zde. Seznam tohoto zboží určuje dodatek č.2, který je součástí tohoto řádu. Uplatněním reklamace u subjektu záručním listem stanoveného se kupující vyhne případným zvýšeným nákladům v souvislosti s reklamací.
(3) Reklamace uplatněné v místě provozovny prodávajícího se oznamují výhradně pracovnímu místu „reklamačnímu technikovi“ nejlépe osobně spolu s reklamovaným zbožím.V případě nepřítomnosti reklamačního technika se reklamace oznamují v kanceláři realizace pracovnímu místu „referentovi prodeje“.
(4) Reklamační technik rozhoduje o uznání reklamace a dalších reklamačních postupech. Veškeré informace o průběhu reklamace (např. lhůta nutná k odstranění vad na zboží) přicházejí zejména ze strany reklamačního technika telefonní cestou, pokud není mezi kupujícím a reklamačním technikem ujednáno jinak. Podrobněji čl.5 tohoto řádu.
(5) Reklamace se přijímají a vyřizují jen s kupujícím tj. s osobou či společností uvedenou na záručním dokladu, který vydal prodávající.
(6) Reklamace se přijímá a vyřizuje na základě reklamačního formuláře pasivního, který vyplní reklamační technik spolu s kupujícím programem MyWAC (dodavatel, odběratel, datum reklamace, název zboží, množství, popis závady, třídník). Takto vyplněný jej reklamační technik vytiskne. Kupující předá reklamované zboží spolu s náležitostmi uvedenými v čl. 2 odst.2 tohoto řádu reklamačnímu technikovi, který kupujícímu předá kopii reklamačního formuláře pasivního a originál založí do šanonu „Reklamace pasivní - nevyřízené“.
(7) Veškeré náklady s doručením reklamovaného zboží do místa určeného pro reklamaci nese kupující, pokud prodávající nerozhodne o doručení jinak např. prostřednictvím své dopravy.
(8) Pokud bude reklamace uznána reklamačním technikem za oprávněnou, následuje čl.4, postup při reklamaci, jinak veškerá práva na reklamaci zanikají.
čl.4 - Postup při reklamaci
(1) U vad na zboží, jež lze odstranit, má kupující právo na bezplatné, včasné a řádné odstranění nebo není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu zboží či součásti zboží, která trpí vadami. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny zboží nebo od smlouvy odstoupit.
(2) U vad na zboží, jež nelze odstranit a které brání řádnému užívání věci, má kupujíc právo na výměnu zboží nebo má právo od smlouvy odstoupit.
(3) U vad na zboží, jež nelze odstranit a které nebrání řádnému užívání věci, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny zboží, nepožaduje-li výměnu zboží nebo odstoupení od smlouvy.
čl.5 - Reklamační lhůty
(1) Reklamační technik rozhodne u uznání reklamace ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nepočítá doba potřebná k odbornému posouzení vady.
(2) Reklamace včetně odstranění vady trvá nejdéle 30 dnů ode dne jejího uznání, pokud se prodávající s kupujícím nedohodnou na lhůtě delší. Nedodržením této reklamační lhůty nastanou kupujícímu stejná práva při reklamaci, jako by se jednalo o vadu na zboží, jež nelze odstranit, podrobněji čl.4 odst.
(3) Doba od uplatnění reklamace až do doby, kdy kupující je povinen si zboží zbavené vad převzít, se do záruční doby nepočítá.
(4) V případě výměny reklamovaného zboží za nové začne záruční doba běžet znova od okamžiku předání zboží kupujícím, podrobněji čl.1 odst.6 tohoto řádu.
čl.6 - Ostatní ujednání
(1) Za neoprávněnou reklamaci mohou být kupujícímu účtovány veškeré náklady spojené s reklamovaným zbožím.
(2) Prodávající si vyhrazuje právo na výměnu zboží jež trpí vadami za obdobné zboží se srovnatelnými technickými parametry.
(3) Jakákoliv ujednání mezi prodávajícím a kupujícím uzavřená v rozporu s tímto řádem jsou neplatná a nelze se jich při reklamaci dovolávat, vyjma písemných ujednání (se souhlasem prodávajícího) posilující práva kupujícího při uplatnění práva na reklamaci.
čl.7 - Závěrečná ustanovení
(1) Tento řád se stává platným a účinným ode dne 1.9.2007 a zároveň k tomuto datu ruší veškerá předchozí ustanovení a zvyklosti v souvislosti s reklamacemi.
(2) Prodávající si vyhrazuje právo na změny tohoto řádu a to bez předchozí konzultace v mezích zákona.Veškeré změny tohoto řádu budou včas a řádně zveřejněny či na žádost kupujícího písemně, elektronicky nebo jiným způsobem zaslány.
Dodatek č.1
Seznam zboží, ke kterému je vydáván záruční list výrobce*
AEG, ELECTROLUX, STIEBEL ELETRON, TESLA Stropkov, ZANUSSI
Dodatek č.2
Seznam zboží u kterého se uplatňují reklamace u výrobce*
AEG, ELECTROLUX, STIEBEL ELETRON, ZANUSSI, DZD Dražice
*seznam není taxativně vymezen
2.2 Kontrola vypořádání reklamace
Po celkovém vypořádání reklamace provede reklamační technik kontrolu z celkového hlediska. Provedení kontroly potvrdí podpisem a doplněním data provedení kontroly. Zkontrolovaný reklamační formulář pasivní založí do šanonu „Reklamace pasivní - vyřízené“.
3. Reklamace uplatněné (aktivní)
Aktivní reklamace představují reklamace nakoupeného zboží od dodavatelů, pokud zboží vykazuje neshodu s kupní smlouvou. Reklamační řízení zahájí reklamační technik.
3.1 Uplatnění reklamace
Reklamační technik vyplní reklamační formulář aktivní programem MyWAC ve dvojím provedení v tomto rozsahu:
číslo, dodavatel, reklamované zboží, způsob vypořádání (zaškrtne se varianta, která může být upřesněna v poznámce), datum, vystavil (jméno a podpis)
Takto vyplněný reklamační formulář aktivní (originál) se zbožím předá reklamační technik dodavateli (poštou, faxem, elektronicky nebo osobně), kopii založí do šanonu „Reklamace aktivní - nevyřízené“.
3.2 Rozhodnutí dodavatele o reklamaci a její vypořádání
Po přijetí reklamačního formuláře aktivního rozhodne dodavatel o uznání či zamítnutí reklamace, zároveň vyplní tučně orámovanou část reklamačního formuláře aktivního a vrátí zpět.
3.2 Kontrola vypořádání reklamace
Po celkovém vypořádání reklamace provede reklamační technik kontrolu z celkového hlediska. Provedení kontroly potvrdí podpisem a doplněním data provedení kontroly. Zkontrolovaný reklamační formulář aktivní založí do šanonu „Reklamace aktivní - vyřízené“.V případě, že je reklamace již vypořádána, avšak dodavatel nevrátil reklamační formulář aktivní zpět, doplní reklamační technik do reklamačního formuláře aktivního údaje týkající se vypořádání. Totéž provádí i v případě, že reklamační protokol aktivní je dodavatelem vyplněn neúplně.
Reklmační protokol ke stažení ve formátu xls.